Płatki owsiane

Płatki owsiane:

Jaki rodzaj płatków wybrać?

Jest  wiele opcji, jeżeli chodzi o zakup płatków owsianych. Owies jest bardzo rzadko spożywany w formie nieprzetworzonej. Przetworzenie całych ziaren owsa na mniejsze kawałki oznacza, że otrzymane ziarna będzie można ugotować znacznie szybciej,
Istnieją 3 główne rodzaje płatków owsianych dostępnych w sklepach:

Zwykłe płatki owsiane: najmniej przetworzone, wymagają większego czasu gotowania – ok. 20 minut. Są jednak najzdrowsze i posiadają najniższy indeks glikemiczny, dzięki czemu jesteśmy dłużej syci

Górskie płatki owsiane: całe ziarna owsa są lekko podgotowywane na parze,  szybciej można je ugotować (ok, 10min) i spożyć. Mają jednak nieco wyższy indeks glikemiczny niż zwykłe płatki owsiane.

Błyskawiczne płatki owsiane – są poddane największej obróbce: płatki te sparzane są na parze, a następnie walcowane kilkukrotnie. Dzięki takiej obróbce płatki te wystarczy zalać gorącą woda i odczekać chwilę, aby były gotowe. Mają najwyższy indeks glikemiczny i po nich najszybciej będziecie głodni.

 

Jak urozmaicić owsiankę?

Mleko : dodawanie mlecznych lub jakichkolwiek niemlecznych produktów poprawia teksturę owsianki, sprawiając, że staje się bardziej kremowa. Co istotne, dzięki porcji mleka dostarczycie dodatkowego białka, które uzupełni niekompletne białko otrzymane z owsianki.
Wypróbuj: mleko krowie, mleko kozie, mleko sojowe, mleko migdałowe.

 

Orzechy i nasiona: Najprostszy sposób na to, aby poprawić smak płatków owsianych. Weź garść ulubionych orzechów lub nasion i dodaj je do miski z płatkami. Orzechy i nasiona zawierają tłuszcze najwyższej jakości, które nie tylko pomogą Ci się nasycić, ale odżywią tkankę łączną, przyczynią się do redukcji tkanki tłuszczowej oraz poprawią humor.

 

Wypróbuj: migdały, orzechy włoskie, orzechy makadamia, orzechy pecan, orzechy pini, nasiona dyni, nasiona słonecznika, siemię lniane, nasiona chia.

 

Owoce:  jeżeli chodzi o owoce większość ogranicza się do rodzynek lub suszonych śliwek. Świeże owoce będą także idealne. Dodanie świeżych owoców na początku gotowania płatków nada im niesamowitego smaku. Owoce zawierają mnóstwo witamin, minerałów i innych składników odżywczych, a dodatkowo są przepyszne.
Wypróbuj: suszone śliwki, suszone morele, suszone jabłka, banany, gruszki, figi, ananas, jagody

Słodziki – każdy z nas ma świadomość spożywania cukru, dodając jednak odrobinę słodzika do porcji owsianki staje się ona smaczniejsza i nie smakuje jak papka. Wymienione poniżej środki słodzące zawierają cukry proste, ale są zrównoważone przez witaminy z grupy B i składniki mineralne, które pomagają organizmowi wykorzystać te cukry bardziej efektywnie.

 

Wypróbuj: melasa, syrop klonowy, cukier kokosowy, cukier trzcinowy, miód.

 

2 odpowiedzi do “Płatki owsiane”

  1. Owsianka = best śniadanie ever <3 Do takiej owsianki na szybko, to ja lubię dodawać starte jabłko i cynamon. Pycha!

    1. ja ostatnio jem owsiankę zalaną wodą, zostawiam na 10 min pod przykryciem żeby spęczniała dorzucam owoce, albo granole i jem!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.