Jak obliczyć białko w diecie

Jak obliczyć białko w diecie: ile białka powinno się znaleźć w naszej diecie przy naszej wadze.

Białka: są głównym składnikiem mięśni, skóry, narządów i gruczołów. Potrzebujemy go by wspomagać wzrost i regenerację komórek. Produkty bogate w białko są istotnym elementem diety dzieci, nastolatków i kobiet w ciąży.

Produkty zawierające białko:

Mięso
ryby
jaja
drób
mleko
produkty mleczne takie jak jogurt, ser
Soja
Białko, a zdrowie:
Nie przesadzajmy z ilością spożywanego białka. Nadmiar może doprowadzić do wysokiego poziomu cholesterolu. Duże ilości białka w diecie obciążają również nerki, dlatego należy dążyć do równowagi, może również powodować bezsenność, nerwowość, wzrost ciśnienia tętniczego i przyczyniać się do chorób serca. Nie polecam sięgać po suplementy z białkiem. Dla zdrowych osób są one niemal zupełnie bezużyteczne. Wystarczy zdrowa dieta. Wegetarianie powinni spożywać dużo warzyw i roślin strączkowych, aby zrekompensować brak mięsa w diecie. Białko najlepiej jest spożywać wraz z węglowodanami w stosunku 1:4. Brak odpowiedniej ilości białka w diecie jest niebezpieczny dla zdrowia. Gdy dieta dziecka i młodzieży jest uboga w białko jego organizm jest narażony na zahamowanie wzrostu, pogorszenie odporności i spowolnienie rozwoju intelektualnego, nie rozwijają się prawidłowo, zarówno pod względem fizycznym, jak i umysłowym. U dorosłych niedobór białka może prowadzić do załamania odporności immunologicznej oraz zmniejszenia wydolności psychicznej i fizycznej. Białko to ważny budulec organizmu człowieka. Dieta wysokobiałkowa sprzyja zaparciom i może przyczyniać się do niedoborów witamin.

Jak obliczyć ilość białka potrzebnego nam w naszej diecie:

Wzór jest dosyć prosty lecz wymaga pewnych obliczeń.

CPMx15% = ile kcal powinniśmy spożywać z białka. Żeby policzyć ile to powinno być gram należy wynik / 4 = ile gram białka powinniśmy mieć w swojej diecie.

Żeby obliczyć CPM musimy najpierw obliczyć PPM tzn: kg x24
Następnie PPM x Twoja aktywność fizyczna

1,2-1,4 mała aktywność fizyczna
1,5-1,7 średnia aktywność fizyczna
2,4 wysoka aktywność fizyczna

W następnej notce będą tłuszcze i węglowodany! Powodzenia!

2 odpowiedzi do “Jak obliczyć białko w diecie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.