Jak rozpocząć odchudzanie?

Jak rozpocząć odchudzanie?

  1. Wyznacz sobie realny cel. Jeśli chcesz zgubić kilka/kilkanaście kilogramów wyznacz sobie parę celów i czas, który będzie realny w osiągnięciu wymarzonych efektów. Zbyt szybkie odchudzanie = efekt jojo.
  2. Dzień rozpocznij od szklanki letniej wody z połówką cytryny. Pomoże Ci to w zgubieniu zbędnych kilogramów i doskonale nawodni organizm. Wypij 30 min przed pierwszym posiłkiem. Zacznij jeść śniadania 30-1h po obudzeniu się! W ten sposób rozkręcisz metabolizm i dasz organizmowi energię na cały dzień. Jeśli „nigdy” nie jadasz śniadań i nie chce Ci się jeść, albo masz odruchy wymiotne od samego pomyślenia o śniadaniu, spróbuj stopniowo i od początku uczyć organizm, jedząc na początek małą kromkę chleba z dodatkami. Z czasem organizm sam się przyzwyczai i nie będziesz w stanie wyjść z domu bez śniadania 😉

  3. Odchudzanie zaczyna się w głowie.
  4. Oblicz swoje BMI.
  5. Kup wagę kuchenną, waż wszystko. Na początku będzie to czasochłonne, z czasem nauczysz się oceniać na oko ile kalorii zjadłeś/aś.
  6. Waż się RAZ w tygodniu najlepiej na czczo i po porannej toalecie.
  7. Przez pierwszy tydzień zapisuj wszystko co jesz, nawet ten jeden orzeszek który skubnąłeś/aś w przelocie. On też ma kalorie. Ważne, żeby zapisać 5 dni pracujących i 2 dni weekendowe, bo wtedy lubimy pozwalać sobie na więcej. Po tygodniu przeczytaj wszystko co zapisałeś/aś i wyciągnij wnioski co powinnaś zmienić, co nie musiałeś/aś zjeść, ale zjadłaś, bo np. Siedziałaś przy komputerze.
  8. Zacznij jeść regularnie w odstępach 3-3.5h, małe porcje, kolację zjedź max 3h przed spaniem.
  9. Zjedz królewskie śniadanie! Da Ci energię i siłę na dalszy dzień.
  10. Pij regularnie wodę w małych porcjach najlepiej 1.5l wody dziennie. Pomoże Ci to nawodnić organizm, wypłukać z toksyn oraz będziesz odczuwać mniejszy głód.
  11. Zacznij ćwiczyć! Jeśli nie masz czasu na trening 30-45 min poszukaj na YT filmików z ćwiczeniami 10 min. Wstań wcześniej rano i poćwicz. Jeżeli jeździsz autobusem do pracy wysiądź przystanek lub dwa wcześniej i przejdź się na piechotę.Do dzieła! Pamiętaj, to od Ciebie zależy co osiągniesz i jak. Czas i tak przeleci, a Ty możesz w końcu być zadowolony/a ze swoich osiągnięć. Świat należy do odważnych!Do dzieła! Pamiętaj, to od Ciebie zależy co osiągniesz i jak. Czas i tak przeleci, a Ty możesz w końcu być zadowolony/a ze swoich osiągnięć. Świat należy do odważnych! 🙂

    Zobacz też: Popularne diety

2 odpowiedzi do “Jak rozpocząć odchudzanie?”

  1. Zdecydowanie podoba mi się punktowanie wszystkiego, jest bardziej przejrzyste 😉
    Podoba mi się pomysł z przystosowawczym tygodniem, w którym się wszystko zapisuje. 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.