Co jeść po diecie, aby nie przytyć

Co jeść po diecie, aby nie przytyć

Kiedy już osiągniesz wymarzoną wagę zaczynasz się zastanawiać, co teraz zrobić, żeby z powrotem nie przytyć. Podam Ci teraz parę punktów, które spróbuj u siebie zastosować.

Dieta i odchudzanie to jedno wyzwanie, a życie i odżywianie po schudnięciu to kolejna próba sił. Duży wpływ na to ma fakt, jaką dietę stosowaliśmy. Jeśli stosowaliśmy dietę bardzo niskokaloryczną, ubogie w wartości odżywcze to będzie nam trudniej wrócić do normalnego odżywiania bez ryzyka przytycia. Ale warto z rozsądkiem i umiarem powrócić do racjonalnego, „normalnego” odżywiania, bo brak racjonalności i cierpliwości w tym procesie spowoduje powrót niechcianych, nadprogramowych kilogramów, które z takim trudem, wysiłkiem pełnym wyrzeczeń zrzucaliśmy. Nie zaprzepaśćmy naszych starań, dbajmy o siebie, by nie dopadł nas szybki powrót utraconych kilogramów zwany efektem „jojo”. Cierpliwość to podstawa przy zmianie jadłospisu.

Zapamiętaj: nie rzucaj się na wszystko, czego zabraniałaś lub nie jadłaś w diecie np. Fastfoody, słodycze. Zaburzysz tym swój metabolizm, który przy prawidłowej diecie rozkręciłeś/aś na maxa. Zacznij te produkty wprowadzać stopniowo, np jedząc batona 1-2x w miesiącu, a bardzo tłuste potrawy 1x w miesiącu. Z dnia na dzień zwiększaj kaloryczność potraw o 50-100g na dzień, nie więcej przez np 2 tyg. Organizm musi się przyzwyczaić do nadwyżki stopniowo, wtedy nie będzie magazynował i odkładał nadwyżki w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej.

1. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne za pomocą BMI.

Kiedy ważysz mniej, Twoje zapotrzebowanie kaloryczne jest mniejsze niż na początku gdy zaczynałeś/aś się odchudzać. Obliczysz go w bardzo prosty sposób: kg/cm (stosunek wagi do wzrostu).

2. Kontroluj wagę, ale nie obsesyjnie. Raz w tygodniu zupełnie wystarczy.

Wyznacz dzień w którym będziesz się ważyć rano, przed śniadaniem i po porannej toalecie. Staraj się ważyć zawsze o tej samej godzinie.

3. Jedz zdrowo i nie rezygnuj z codziennego ruchu.

To nie koniec pracy. Schudnięcie to jedno, a utrzymanie wagi przy zdrowym trybie to drugie. Nawet po diecie musisz jeść dużo warzyw i owoców, pić wodę oraz jeść regularnie posiłki mniej więcej o stałych porach co 3-4h. Zwracaj uwagę na ilość tłuszczy i węglowodanów w diecie. Patrz na kaloryczność potraw. Jeżeli zjadłaś dzisiaj kawałek tortu postaraj się aby obiad był mniejszy, pamiętaj nie rezygnuj z kolacji! Nadal się ruszaj, spaceruj, ćwicz. Twoje ciało będzie jędrne i piękne.

4. Jeśli masz obawy, pójdź do dietetyka.

To zrozumiałe, że boisz się utracić to co wyrzeczeniami i ciężką pracą osiągnąłeś/aś, dlatego wizyta u dietetyka pomoże Ci utrzymać wagę w zdrowy sposób. Dietetyk ułoży Ci dietę pod Twoje nowe BMI oraz powie Ci jak ustrzec się przed efektem JOJO i powrotem do starych nawyków.

Zobacz też: Jak rozpocząć odchudzanie?

2 odpowiedzi do “Co jeść po diecie, aby nie przytyć”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.