Co daje nam picie wody z cytryną i czy warto ją pić

Woda z cytryną.

Co daje nam picie wody z cytryną i czy warto ją pić?

Zacznij dzień od szklanki wody z cytryną, najlepiej przed śniadaniem ok 30 min. Letnia woda z połówką cytryny pita regularnie wspomaga pracę układu pokarmowego, oczyszcza organizm z toksyn oraz obniża poziom cholesterolu we krwi.

Woda z cytryną chroni organizm przed zakwaszeniem. Zakwaszenie organizmu objawia się bólami głowy, ciągłym zmęczeniem organizmu, złe samopoczucie czy apatia. Organizm zakwaszamy spożywając dużą ilość mięsa, drobiu, serów czy ziemniaków.

Pobudza również produkcję śliny i enzymów trawiennych dzięki temu ułatwia trawienie. Oczyszcza również wątrobę z toksyn i zwiększa produkcję żółci.

Dzięki regularnemu piciu soku z cytryny jelita pracują wydajniej i efektywniej usuwają resztki z naszego organizmu. Pomaga na problemy żołądkowe takie jak nudności, odbijanie się, zgaga, zaparcia.

Jeśli miewasz często infekcje gardła pomoże Ci tu kubek wody z cytryną. Cytryna ma działanie antybakteryjne. Zmieszaj szklankę wody z połówką wyciśniętej cytryny i płucz gardło.

Relaksuje i odpręża: sam zapach cytryny już nas odpręża i relaksuje. A wypicie tej mikstury dodaje nam energii i odstresowuje.

Świeższy oddech: zawarte w soku z cytryny olejki eteryczne pomagają na ból zębów i krwawiące dziąsła.

Wzmacnia odporność: cytryna zawiera bardzo dużo witaminy C, która jest ważna przy funkcjonowaniu układu odpornościowego. Zmniejsza również ryzyko zachorowania na zapalenie górnych dróg oddechowych, które często występują jesienią i zimą.

Po przeczytaniu tego tekstu jak myślisz warto pić wodę z cytryną czy nie ? 🙂

Herbata w diecie

Herbata w diecie.

Czy wiesz, że herbata jest jednym z najczęściej pitych napoi na świecie? Jest bardzo dużo odmian herbat, smaków dzięki czemu każdy z nas może znaleźć swoją ulubioną. Najpopularniejsze herbaty to: czarna, ulung (niebieska) oraz zielona.

Herbata zielona:

Jest najmniej przetworzona, liście suszy się bezpośrednio po zerwaniu. Dzięki temu ma najwięcej cennych składników, których nie traci podczas fermentacji. Zielona herbata zawiera szereg aktywnych substancji:

Katechiny – najważniejszy składnik herbaty, każdy gatunek herbaty zawiera odmienną ilość. To one mogą pomóc w bezpośrednim gubieniu zbędnych kilogramów.

Polifenole, luteina, karetoneidy – właściwości antyoksydacyjne.

Teanina: aminokwas występuje w dużej ilości w każdej herbacie, który podnosi poziom serotoniny.

Kofeina: zielona herbata nie zawiera jej zbyt wiele, ale wystarczająco aby pobudzić termo genezę co może wspomóc przyspieszenie metabolizmu.

Minusy picia zbyt dużej ilości herbaty w diecie:

Zbyt duża ilość herbaty zaburza wchłanianie się żelaza dlatego herbatę najlepiej pić 30 min po posiłku.

Ogranicza wchłanianie wapna zwłaszcza herbata czarna, dlatego nie jest polecana dla kobiet w ciąży i karmiącym, dzieci oraz osobom narażonym na osteoporozę.

Herbata czerwona pu- erh:

Powstaje w wyniku krótkotrwałego procesu fermentacji, dzięki czemu drobnoustroje rozkładają zielone liście herbaty nadając im aromat i smak.  Czerwona herbata daje odmienne właściwości niż herbata zielona. Wspomagają trawienie dlatego zaleca się picie jej po ciężkostrawnym posiłku. Wspomaga również walkę z otyłością. regularne spożywanie w trakcie odchudzania zapobiega efektowi jo-jo. Efekt jest wynikiem zwiększenia procesów metabolicznych, ułatwienia trawienia pokarmów. Taniny zawarte w czerwonej herbacie zwiększają wydzielanie żółci i hamują wchłanianie lipidów w jelitach. Dzięki działaniu moczopędnemu czerwonej herbaty zapobiega obrzękom oraz sprzyja obniżeniu ciśnienia krwi, ma silne właściwości antyoksydacyjne oraz poprawia odporność organizmu, wspomaga oczyszczanie go z toksyn, a także zapobiega rozwojowi nowotworów. Regularne spożywanie 2 filiżanek czerwonej i zielonej herbaty wspomaga proces odchudzania.

W diecie odchudzającej zaleca się picie herbaty zielonej, czerwonej i owocowej oczywiście bez cukru 😉

Pamiętaj: herbatę powinno się pić ok. 30 min PO posiłku, nie w trakcie!

A jaka jest Twoja ulubiona herbata?

Zobacz też: Spalanie tkanki tłuszczowej

Spalanie tkanki tłuszczowej

Spalanie tkanki tłuszczowej:

Pamiętaj o śniadaniach: śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, nakręca Twój metabolizm od samego rana i daje energię na wiele godzin. Zjedz śniadanie do godziny od obudzenia się, a żeby pobudzić soki trawienne wypij szklankę letniej wody z połówką cytryny. Przyspieszy to rozkład jedzenia w Twoim organizmie, odkwasi organizm i nawodni J

Regularne odżywianie: Jedz 4-5 posiłków dziennie o stałej porze. Nie podjadaj między posiłkami. Pij wodę.

Uważaj na głód: głód podnosi kortyzol, hormon który odkłada tkankę tłuszczową i spowalnia metabolizm! Kiedy jesteś głodny spowalniasz organizm, który zamiast spalać tkankę tłuszczową odkłada ją na czarną godzinę.

Ćwicz 30 min dziennie: Najlepsze na spalenie tkanki tłuszczowej są ćwiczenia, minimum 30 min dziennie. Poćwicz aeroby, długotrwałe i interwałowe. Najpierw ćwiczenia spalają glikogen, później dopiero tkankę tłuszczową dlatego tak ważne jest ćwiczenie minimum 30 min dziennie.

Na kolację zjedz białko, które najwolniej się trawi. Jest to np. Białko z kurczaka lub indyka. Unikaj węglowodanów ponieważ zwiększają skok insulinowy i gdy nasz metabolizm wieczorem zwalnia odkłada się w postaci niechcianej tkanki tłuszczowej.

Jedz warzywa: jeżeli zaczynasz odchudzanie, na początku czujesz się głodna pomimo tego, że zjadłaś dobrze skomponowany obiad lub masz ochotę coś przekąsić. Najlepszym wyborem będą warzywa surowe: pomidor, papryka, marchewka, rzodkiewka itp. Warzywa zawierają błonnik i są niskokaloryczne, więc możemy je jeść bez obaw że przytyjemy 😉

Zjadaj zdrowe tłuszcze: zdrowy tłuszcz to taki, który jest w orzechach, rybach, avocado albo oliwie z oliwek. Dodawaj do sałatek, posmaruj chleb pełnoziarnisty oliwą z oliwek lub avocado zamiast tłustego masła

Pij wodę i zieloną herbatę. Do spalania tłuszczu jest potrzebna woda, najlepiej zimna i niegazowana mineralna. Herbata zielona pita regularnie pomaga spalić ok 35-40% kalorii szybciej.

Nie żałuj przypraw zwłaszcza tych ostrych. Dodane do posiłku zwiększają Twój metabolizm. Nie bój się dodać pieprzu cayen, ostrych papryczek czy musztardy.

Mam nadzieję, że te porady pomogą Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę 😉

Fakty i mity o odchudzaniu

Fakty i mity o odchudzaniu:

Fakty:

Jedzenie śniadań sprzyja odchudzaniu: Zjedz coś co zawiera błonnik i białko. Może to być omlet z białek lub płatki owsiane. Sprawi to, że będziemy dłużej najedzeni, bo białko i błonnik długo się trawią.

Wysypiaj się! 8 godzinny sen pozwala nam naładować akumulatory i dzięki wysypianiu się łatwiej trawimy! J

Odchudzając się skorzystaj z porad dietetyka: dietetyk po rozmowie z Tobą i wykonaniu ankiety oraz badań pomiarowych ułoży idealnie dobraną dietę dla Ciebie i Twoich potrzeb.

Posiłki należy celebrować. Mózg potrzebuje 20 min aby dotarło do niego, że jesteśmy najedzeni. Przeżuwaj powoli i jedz małe kęsy. Skup się na posiłku nie na telewizorze, komórce czy komputerze.

Mało a często: najlepiej spożywać 5 posiłków dziennie co 3-4 h. 3 duże posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) oraz 2 małe ( 2 śniadanie i podwieczorek). Dzięki regularnym posiłkom nasz organizm będzie nakręcał idealnie przemianę materii co pomoże nam schudnąć.

Aktywność fizyczna wspomaga odchudzanie: dzięki ćwiczeniom wspomagamy proces spalania tkanki tłuszczowej i modelowaniu ciała. Jeśli nie chcesz chodzić na siłownię, ćwicz w zaciszu domowym! W internecie znajdziesz dużo fajnych i przyjemnych ćwiczeń, a za jakiś czas zobaczysz, że Twój organizm będzie Ci wdzięczny za tą aktywność. Ćwicz minimum 30 min dziennie. Jeśli nie masz czasu ćwicz 10 min mocne interwały.

Fałsz:

Kolacja do godziny 18stej. Częstym błędem u osób odchudzających jest jedzenie do godziny 18stej. Ostatni posiłek powinien być zjedzony 3h przed spaniem. Jeżeli długo pracujesz w nocy i chodzisz spać np o 1 w nocy zjedz kolację o 22. Najlepiej żeby była lekka, jakaś sałatka warzywna, jajecznica z dwóch jaj z warzywami.

Jeśli przestałeś/aś się odchudzać, nie musisz się już ważyć. Nic bardziej mylnego, właśnie wtedy jest czas na kontrolowanie wagi i sprawdzanie czy nasze odżywianie po diecie jest dobre i nie powoduje efektu jojo. Ważne aby ważyć się rozsądnie. Jeżeli się odchudzasz waż się raz w tygodniu o tej samej porze i tym samym dniu, najlepiej rano przed śniadaniem po porannej toalecie. Jeżeli kontrolujesz wystarczy raz na 14 dni również o tej samej porze.

Proces odchudzania warto zacząć od „diety oczyszczające” lub głodówkowej. Owszem nie jedząc przez 7 dni „schudniesz” ale z samej wody, a kilogramy, które udało Ci się „zgubić” powrócą z efektem jojo. Pozbawisz się energii i spowolnisz metabolizm, który dzięki zdrowej i prawidłowej diecie powinno się nakręcić.

Od ziemniaków się tyje. Jest to mit, ponieważ od samych ziemniaków się nie tyje, tyje się od sosów zabielonych mąką, tłuszczu polanego po ziemniakach lub z masełkiem J

Owoce jemy bez ograniczeń. Owoce to idealny zamiennik dla słodyczy, ale powinniśmy jeść je z głową. Owoce również zawierają cukier, co prawda inny niż ten w sklepowych słodyczach, bo fruktozę. Najwięcej cukru mają winogrona dlatego warto na czas diety z nich zrezygnować lub bardzo ograniczyć.

Nie jedzenie śniadań pozwoli na szybsze schudnięcie: błąd najczęściej popełniany. Kiedy nie jesz śniadań organizm odkłada tkankę tłuszczową zamiast ją spalać przy regularnym spożywaniu posiłków.

Jak zmienić nawyki żywieniowe

Jak zmienić nawyki żywieniowe:

Czy zastanawiałeś/aś się kiedykolwiek ile dziennie spożywasz pustych i niepotrzebnych kalorii? Czy zastanawiałeś/aś się jak często i dużo podjadasz między posiłkami? Dlaczego podjadasz?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy ile kalorii dziennie spożywało dopóki nie zaczęły spisywać wszystkiego co jadły i piły w ciągu dnia. Okazało się, że potrafiły zjeść dodatkowe 300-500 kcal po prostu podjadając czy to orzeszki, czy pół batonika, albo kanapkę, którą nie dojadło Twoje dziecko. Stąd biorą się nadprogramowe kalorie.

Zacznij prowadzić codzienny dziennik wszystkiego co zjadłeś i wypiłeś ok 7 dni, to ważne aby w zapiskach było 5 dni pracujących i 2 dni weekendowe ponieważ właśnie w te dni bardzo dużo nieświadomie zjadamy. To pomoże Ci uświadomić sobie gdzie popełniasz błędy i próbować je zmienić lub zredukować do minimum, a najlepiej do zera!

Zbyt ubogie śniadanie, lub pominięcie: Bardzo dużo osób nie jada śniadań bo: nie mają czasu, za późno wstają, nie lubią, nigdy nie jadali, wolą wypić kawę i spalić papierosa, lub po prostu wypić kawę. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak w Twoim organizmie podnosi się hormon stresu zwany kortyzolem. Kortyzol odpowiedzialny jest za spowolnienie metabolizmu i odkładanie się tkanki tłuszczowej zwłaszcza na brzuchu. W jaki sposób go podnosisz? A no w taki, że gdy zjadasz kolację o 22 i następny posiłek np. o 13stej Twój organizm zaczyna produkować dużą ilość tego hormonu. Zjedz śniadanie, na początek może to być pół kanapki z szynką i serem, jogurt naturalny z owocami, lub jakimikolwiek dodatkami, które lubisz. Jeśli masz czas na śniadanie zacznij jeść śniadania, które dadzą Ci energię na cały dzień np. Omlet? A może lubisz płatki owsiane z owocami?

Zacznij mniej solić i przestań bać się przypraw. Tak wiem, powiesz, że ciężko Ci ograniczyć sól no bo jak to, przecież się nie da! Jasne, że się da. Spróbuj od małych rzeczy, np. Przestań solić pomidory na kanapce, może zamiast łyżeczki soli do ziemniaków wsyp ½ ? Zawsze to jakiś postęp. Pamiętaj powoli do celu. Mięso zacznij mocniej przyprawiać ziołami, papryką w proszku, poszukaj swoich ulubionych smaków. Pamiętaj, sól zatrzymuje wodę w organizmie co powoduje rozstępy i opuchnięcie!

Przestań pić napoje słodzone i przerzuć się na wodę mineralną. Jeśli nie lubisz samej wody dodaj owoce!

Nie jedz przed TV lub komputerem. Twój mózg nie rejestruje tego, że w tym momencie jesz posiłek i wolniej się najadasz. W ten sposób uczysz się niezdrowego nawyku, że siadając przed telewizorem zawsze musisz coś zjeść!

Zbyt duży talerz: Czy wiesz, że nakładając obiad na mały talerz oszukujemy mózg i zjadamy mniej kalorii najadając się przy tym ponieważ nasz mózg widzi cały zapełniony talerz!

Zakupy na głodniaka: Kiedy jesteśmy głodni kupimy więcej niż potrzebujemy. W prosty sposób wpadnie nam baton lub orzeszki, które spowodują niepotrzebne podjadanie pomiędzy posiłkami.

Zobacz też: Płatki owsiane