Woda

Woda, co powinno się wiedzieć na ten temat 🙂

  1. Ile musisz wypić wody/jak często i co daje Tobie i Twojemu ciału odpowiednie nawodnienie.
  2. Małymi krokami do celu.
  3. Jak pamiętać o wodzie?
  4. Co jeżeli woda mi nie smakuje?
  5. Jaką wodę pić i jak często.

1) Zawsze zastanawiałam się ile wody powinnam wypijać. Niby gazety dla kobiet, telewizja głośno krzyczą: Pij 1.5-2l wody dziennie! Czy to prawda? W teorii tak, w praktyce każdy ma indywidualną porcję nawodnienia. Zapytasz: skąd mam wiedzieć ile powinnam/powinienem wypić? Już Ci mówię! Nic prostego, wystarczy swoją wagę podzielić przez 30 i już wiesz ile powinno się wypić wody, aby organizm był w pełni nawodniony.
Przykład: Jeśli ważysz 60kg: 60:30= 2 litry. Proste prawda?

Co Ci daje odpowiednie nawodnienie:

Kiedy zaczęłam odpowiednie nawodnienie swojego ciała zauważyłam, że poprawił się stan mojej skóry. Zrobiła się jędrna, miękka i bardziej nawilżona, rozstępy się wchłonęły i nie są już takie wypukłe i widoczne, lepiej śpię, przestała mnie boleć głowa, poprawił mi się metabolizm, potrafię odróżnić głód od pragnienia. Kiedy nawadniasz organizm Twoje narządy wewnętrzne zaczynają lepiej pracować, wypłukujesz toksyny i metale ciężkie. Owszem dzięki piciu dużej ilości wody zawdzięczamy częste wizyty w toalecie, ale po jakimś czasie wszystko się unormuje i wizyty w toalecie staną się rzadkością.

2) Kiedyś wypicie dla mnie odpowiedniej ilości wody było katorgą, w ogóle picie wody to była dla mnie tragedia, za dziecka piło się sok rozcieńczony z wodą i to było dobre, ale sama woda? Od napicia się nawet 1 szklanki wody chciało mi się wymiotować, wypicie 0.5l wody mogło trwać nawet cały dzień, a woda z cytryną też nie była wcale dobra. Zapytasz więc: Jak zaczęłaś pić wodę? Otóż próbowałam wielu sposobów, które chętnie Ci za chwilę przedstawie.

3)

  1. Zaczynaj i kończ dzień od szklanki wody. Będziesz już mieć 400-500ml wody za sobą 😉 Rano naczczo zacznij od ciepłej wody z połówką cytryny, dzięki temu Twój organizm lepiej strawi śniadanie i przyspieszy metabolizm, a dzięki piciu wody z cytryną odkwasisz swój organizm.
  2. Kup sobie wodę 0,5 lub 0,7l i postaw ją na biurku, będziesz pamiętać żeby się napić kiedy będziesz miała ją w zasięgu wzroku i ręki.
  3. Zawsze noś przy sobie małą butelkę z wodą, może to być 0.3, 0.5l.
  4. Zainstaluj sobie na telefonie aplikację, która przypomni Ci o napiciu się wody, lub ustawiaj sobie budzik co godzinę i staraj się wypijać szklankę wody.

4) Nie raz słyszałam słowa: woda nie ma smaku, każda woda smakuje tak samo! Moim zdaniem to nie prawda. Każda woda smakuje inaczej, dlatego ja zaczęłam szukać odpowiedniej firmy (wodę dla mnie). Na początku piłam wodę gazowaną, ale ani się nią nie napiłam, ani dużo jej nie wypiłam, bo gaz mnie tak zapychał, że nie byłam w stanie. Postanowiłam zacząć pić wodę niegazowaną, tylko jak zrobić żeby zaczęła mi smakować skoro po samej wodzie było mi nie dobrze? Zaczęłam dodawać plastry cytryny. Kiedy pamiętałam wieczorem robiłam taki dzbanek 1.5l wody wkrajałam do niego całą cytrynę i wstawiałam do lodówki najlepiej na całą noc, tak żeby woda przesiąknęła smakiem cytryny. Można dorzucić listki mięty, wrzucić owoce cytrusowe, arbuza, wiśnie, ananasa, a nawet plastry zielonego ogórka! Co tylko lubisz i co tylko zechcesz. To Tobie ma smakować woda! Jeżeli nadal będzie Ci przeszkadzał smak wody dodaj łyżkę miodu.

5) Najlepiej pić wodę niegazowaną i nisko zmineralizowaną. Ja piję niegazowaną źródlaną.  Jeżeli już na prawdę nie możesz pić wody niegazowanej, kupuj nisko gazowaną/nisko mineralizowaną. Po jakimś czasie przekonasz się do wody niegazowanej J Wodę należy pić małymi łykami i często, nie zaleca się spożycia wody na raz w dużej ilości ponieważ wypłukuje z organizmu sole mineralne (sód, potas).